Posts by higgy

Zum Testen auch mal kurz den Antivirus / Defender / andere ähnliche Tools deaktivieren ....

Da hatte ich auch mal einen Kunden, mit einer solchen Software, die hat beim laden jeder einzelnen Datei ! ! immer wieder reingeschaut

ob da nicht was gefährliches drin ist ... -> dadurch wurde alles ca. um Faktor 10 langsamer.

OT ... das gleiche mal auf einem Rechner der 2 verschiedene solcher tools draufhatte ...der eine hat dauernd den anderen gecheckt ...

die CPU hatte 99,9 % nur noch das zu tun :) :) ......Computer ABM ... oder auch "Büro-Heizung" ...

I am totally with you Tomfa,

when you have an idea to make the option better, i will put it on my pages.

The simplest way (I think) is when the authors who like to get donations .... make / have a paypal account

and write their paypal-mailaccounts in the download database and in their .txt file in the zip.

But i also know many authors dont want money/donation, they make it for free and for the thankful answers and experiences
    from other users and are happy with it ... ( I do also for EDXE scenery for free ,
    and I think it was more than 100 hours, but it makes fun for me to learn new things and to have my own place where i fly in real).

And for my server Flight-Sim.org ( yes, that costs a little bit for software, updates, domains, traffic, time, server )

I hope it didnt go to negativ / it fluctuates at zero in future , so there is not so much risk for me :) and some donation are
    there last weeks/month , and Ipacs pay advertisings ...

BTW Where is the buzz about this release? Hardly anyone is posting about it here, no one is posting about it on AVSIM, and the Just Flight forum seems to be quite dead... Pity.

Hello,

i give up to tell other people in other (german) forums, most of them are very hardliners for P3D or Xplane .

I try since 2 years to tell how good is Aerofly FS 2 .... specially in VR in the other Sim- Forums.

They always answers: that the system is not deep enought, they want to "press 30 min 1000 things before start in the cockpit ", and so on, BLABLABLA

and i think mostly without really experinces with FS2 , most of them never tried AFS2 I thought ! ! !

And the really bad thing : also Administrators !! and " little children - moderators" of some "forums" dont want have info`s

about AF FS2 in theyre forums, one of them deleted my account ! because I think i write (to much? ) about AFFS2.

I can only imagine one reason why that is ...-> they are sponsored by the others Sims.

So I try enought of this :) get enough beating ...my life is to short for waste my time with such idiots and I decide to publish
    nothing of my work for P3D or Xplane ... only FS2 . EDXE was nice to make ... I have 2 others in pipeline ... but now its weather and time for fly in real :)

slipstream :

my also ... a (my) VR cockpit dont need real cockpit-gauges, a big screen ( or 5 of this ) no displays in overhead and so on ...

But i will have the feeling , like sitting in a real cockpit, and have (and feel) sticks and rudder, throttle and so on like in real ...

best in motion with shakers, and in belts.

See also in my sig...

What do you think is the differencee between a VR and a non-VR ... Sim-Cockpit ?

I have also all other Sims with many many addons ( i have paid in the last years xxxx euro)

on my system ... but all others I didnt run last 6 month ... ?! :)

FS2 is it !

You need to sign up to github. Then click on the planés name then appears subfolders and at the right a green button, where you can choose « download », then download the plane, unzip it and remove « master » in the name, once downloaded

You dont have to sign up, download also without it.

Wir haben viel mehr internationale Kunden als nur Deutsche

Naja, kein Wunder wenn man alles in Fremdsprache macht :) ... Ich rede ja auch nicht vom "Kunden" -support der vielen weltweiten Flieger Jan ...sondern es geht mir um die Modell und Scenery Ersteller ) umso besser die unterstützt werden, desto besser die Vielfalt die nacher dabei rauskommen kann.

Alles ist einfacher zu erlernen , wenn es in der Muttersprache erklärt wird :)

Schau was früher für den ( gaaanz ganz alten ) im Jahre 1999 bei Aerofly 1.x gemacht wurde, da war richtig was los im deutschen Forum ...vor allem auch auf meinen Seiten ... und wieviele deutschsprachige Tools unterstütz wurden und welche Riesenzahl an Modellen und Addons von deutschen dadurch entstanden sind ( ich war damals mit einer der ersten ) .

Ich habe nur meine Meinung dazu gesagt ...ists schade, ich werde mich aber eben genau deshalb nicht mehr reinknien aufgrund eben dieser "Doppelbelastung" ... Ist ja auch nicht schlimm Jan, ich kann ja auch damit leben, fände es halt aber eben besser.

Und Wünche äussern wird man ja noch dürfen.

Michael ...klar zum Foren lesen und schreiben reicht das ja auch ... aber für mich eben nicht um dann auch noch Modelle zu entwickeln und mir erst in engl aölles anzulesen und dann in engl zu fragen und antworten zu bekommen ... ne dazu ist mir meine Freizeit dann doch zu kostbar.

Jeff : :D we can be glad that you do not come from Iceland, that's a really heavy language 8)

Ich fänd eine deutsche Sparte auch sehr gut ...

Ich denke da würde man viele User (aus dem Ursprungsland des Sims) :) zu mehr Mitarbeit animieren können ( inkl. mir ) .

Mein englisch ist zwar nicht soo schlecht, aber mich mit neuen Dingen zum Scenery oder Flugzeug-Design zu befassen UND auch noch mit einer Fremdsprache zu "kämpfen" ist vielen eine Belastung zuviel.

Ein deutsches Unterforum mit Anleitungen , Tips Fragen und Antworten wie man Flugzeuge oder Scenerien oder Kultivierungen macht würde auch dem Sim einiges geben.

Es gibt ja unzählige (selbst englische) Foren die z.B. französische oder eben auch deutsche Unterbereiche haben.