Posts by flightxtreme

I think it could happened during the last Steam vr update. Two things happened after the update:

I can fly MSFS2020 in VR again (strange, it is not using Steam VR) this was a long time not possible, also after several updates. I haven't found the reason for this. A year ago both was working.

And second, the Aerofly 4 is only using viewpoint rotation under VR. I have not checken AFFS 2 yet, good idea.

Reverb recognition is working since it is working in WMR.

My guess is, that under unknown conditions the Steam VR corrupt the WMR functionality.

?(

;( Wääää-... fourth time I try to download the 200 GB from steam. Another two day tryout. I have a good internet connection but steam does not let me download with an appropiate speed. And always if I have to interrupt I have to start new. Is there a possibility to download in parts? Or spead up steam?

You refere to my addons. 😀

For the Extra I have an update for FS4. But I still need to compile the plane to get my aresti sequence into the cockpit.

For the Aerobatic boxes I still wait for the scenery sdk. Currently the box marker are pointing all into the same direction, so I cannot release it. If you need a specific box, just tell me the location.

I am not sure exactly what you are asking but you can use the WMR version of your headset. Just go to the Cliffhouse and start SteamVR then FS4. It seems to work well with my WMR Headset.

When I start from the desktop, it just runs on the monitor. There have been some Windows improvements in VR and WMR operations over the last year.

No need to know since you have possibly not seen the message I had once. My question was about using WMR directly without Steam VR. This is currently not possible.

Am einfachsten ist es erst einmal den Render scale factor in Settings for Virtual Reality devices im Aerofly FS 4 selbst runter zu setzen. Bei 2.00 stottert es bei mir auch.

Wie ist dein System ausgelegt?

Welche VR Brille nutzt du?

Welche Performance hast du ohne VR?

Mixed Reality heißt, du fliegst mit Microsoft Mixed Reality und Steam VR?

Welche Einstellungen hast du im VR Menü des Aerofly FS 4 gemacht?

"Hallo gibt es Einstellungen fuer Mixed Reality?"

Ja, gibt es. Im Sim, im SteamVR (glaube ich auc h), im Mixed Reality-Portal und in Zusatztools, die man meiner Meinung nach für Aerofly FS nicht braucht.

Na dann muss ich halt am System bei mir drehen, dass es irgendwie funktioniert. Oder auch nicht. Ist halt ein 5 Jahre gewachsener Rechner.

Der große Download erklärt aber sicher, dass mehr High Res als Base runter geladen wird.

Moin Agi,

das HiRes (about 27 GB) Paket ist echt heavy. (Für eine GA-Szenerie... ;) ) Kein Wunder, dass das öfters als das Base-Pack versucht wird, runter geladen zu werden. Meine Online-Connection ist während des prognostizierten 15 stündigen download unterbrochen worden. Und jetzt muss ich erst einmal das Temp-Verzeichnis auf eine andere Platte umziehen oder installierte Programme löschen. Sonst packt er, selbst wenn ich die 27 GB runter geladen bekomme, das Entpacken nicht. Wäre nett, wenn du das Paket auf < 4 GB Häppchen splitten könntest.

Momentan bleibe ich erst einmal beim Base-Pack bis ich mir über eine Download-Strategie im Klaren bin.

Beste Grüße,

Micha

I build cultivation and airports for Bavaria. These are not compatible.

The pictures showing also ortho scenery created with the tool "AeroScenery". But I did not upload these. That would be 30 GB Data.

In Aerofly FS4 you will see buildings and trees (cultivation) and an ortho scenery with a bit lower resolution out of the box.

Possibly you want to build your own aeroscenery for this.

Aerofly FS currently has no native Windows Mixed Reality ( WMR ) implementation.

Why? The Microsoft WMR implementation currently does not support OpenGL or Vulkan, only Direct3D, so we cannot directly use it with the VR images we produce. So we rely on SteamVR to do the proper conversion from our 3D API ( OpenGL or Vulkan ) to Direct3D.

Thank you for clarification. I was only wondering because of the strange message about native Support if starting from desktop . I got this message only one time, so I was just wondering if something changed.

I have a question regarding entry in Steam launch options;

Do I still need to make the "-openvr" boot entry for my HP Reverb G2 or not?

thank you

If I start Aerofly FS4 through the Steam App I get asked if I want to start in VR Mode or just Desktop. No need for an extra parameter für my G2. I just created an additional shortcut on my Desktop including the parameters first mentioned. This will also launch everything in one go. (Steam App, Steam vr, WMR and Aerofly FS4 in VR Mode.

Moin,

I have the following Problem:

AFFS2 DVD Version is installed and have two Icons to start it with and without VR. VR uses Steam VR as an interface, This works fine,

Then I installed AFFS4 Steam version. This one installed only one desktop icon, starting the none-VR mode.

In Steam I can choose if I want to start the none-VR mode or the SteamVR mode - both working.

Nevertheless I got one time a message, I can use native VR mode if I start it from the desktop.

What are the parameters I need to add, to start native VR with Aerofly FS 4 and Reverb G2?

I can do it with: "D:\Steam\steamapps\common\Aerofly FS 4 Flight Simulator\bin64_windows\aerofly_fs_4.exe" -steamvr -lang=de

but this will only start steam vr.

Any help? Or is there no native VR integration with Windows Mixed Reality?

Im Laufe der Zeit sind für Deutschland schon relativ große Gebiete im Norden und Süden als images vorhanden.

Um hier eine Struktur hinein zu bringen wäre es aus meiner Sicht hilfreich, in ein Kartengrid in den einzelnen Kacheln die Links zu den einzelnen image-Beiträge einzutragen, am Besten sogar die jeweils besten jüngsten.

Die "besten" ist Ansichtssache. Sollten es mehrere Varianten geben, können die ja in einem Popup aufgeführt werden. Am Besten mit den Daten wie z.B. enthaltene LOD Level, wo die Quelldaten herkommen, zusätzlich Kultivierung, Höhenmesh... viel Spaß beim Sammeln. ;)

Dazu das Problem, dass Gebiete zusammen gefasst sind oder über mehrere Items verteilt sind, dann die Updates... viel Spaß... äh, sagte ich bereits. 8o