FS2022 Landmarks?

• I have asked about this a couple of times with zero official response for some reason. I have no landmarks showing up in my FS2022. FS1 and FS2 are fine but nothing in FS2022 even when I ensure they are switched on in the options. If this a known bug that affects everyone? When I asked in an earlier post a few others reported the same thing. No IPACS member has responded to me so far.

I am running Android 11 and have 8gb of RAM with a 256GB of storage. My machine is a Lenovo Yoga Tab 11. :(

• I ask this every few months but why are there no landmarks showing up in FS2022 even if you select them to be on in options? I am running Android version on my tablet. The old FS2 mobile version shows them just fine. I am not very good with the android OS but If it is possible can the landmark file be ported over?

• I ask this every few months but why are there no landmarks showing up in FS2022 even if you select them to be on in options? I am running Android version on my tablet. The old FS2 mobile version shows them just fine. I am not very good with the android OS but If it is possible can the landmark file be ported over?

For me it’s working (IPhone 11)

• Hello Alain. I seem to think no answer is about all we are going to get on this one from IPACS. The annoying thing is that I get landmarks displayed fine in AFS2 which I also have on my tablet. Therefore I think it should be possible in FS2022. Did you get FS2021? If so were there landmarks in that one?

• Aerofly FS2022 Landmarks Failure

Hallo AOB,

Now i have a answer from Aerofly Support:

Guten Tag Alain Jenzer,

Wir hatten Ihre Rückmeldung an die Entwickler weitergleitet.

Auf den dortigen Geräten stellen sich die Landmarken dar. Man prüft das weiter. Sollte sich ein Fehler ergeben, wird dieser per Update behoben.

-----------------------

Good day Alain Jenzer,

We had continued to slide your feedback to the developers.

On the local devices, the landmarks represent. We checked further. Should a fault arise, these will be fixed with an update.

-----------------------

I hope they have enough information to find the problem with Android devices and can solve it immediately.

Best regards

Alain :) 👍

• What do You mean by,, IPACS Support,,?

It means if you experience any bugs, glitches or crashes, then you can't contact with IPACS and tell them to fix it. If you want to get it back to normal, then just reinstall the simulator.

Regards,

Play

PC: RTX 3070, Ryzen 7 3700X, 16GB RAM, 1TB M.2 NVMe SSD,

Setup: Logitech Extreme 3D Pro and Saitek Throttle

Phone: Samsung Galaxy A52s 5G with Snapdragon 778G

Flight Simulators: Aerofly FS 2, X-Plane 11, X-Plane 12, MSFS 2020 and DCS World

My Youtube Channel https://youtube.com/PLAYツ

• admin  Marc Borchers  Jet-Pack (IPACS)  drhotwing1 (IPACS)  Arthur

Hallo zusammen

Vor etwas mehr als einem Monat habe ich beim Support ein Incident eröffnet betreffend fehlenden Landmarks in FS Mobile 2022.

Support Anfrage: Support-Anfrage #412325

Ich
    Ich wurde beim ersten Mal regelrecht abgewimmelt, dass solche Fälle hier im Forum direkt behandelt werden von den Entwicklern. Das Ticket wurde geschlossen und erhielt den Link für das Forum.

Nach langer suche und mühsamer Recherche hier, hab ich keine Informationen erhalten was das Problem mit den Landmarks ist oder ob es analysiert und behoben wird oder ob es einen Workaround gibt. Ich habe nur Einträge gefunden von Usern mit dem gleichen Problem, aber kein Entwickler hat je ein Feedback darauf gegeben.

Ich habe das Ticket 3x Wiedereröffnet. Dieses Mal wurde mir dann endlich mitgeteilt ,dass meine Anfrage weitergeleitet wurde aber man mein Problem nicht nachstellen könne. Wenn sich herausstellt dass es ein bug ist werde es behoben. Ticket geschlossen.

Was mich hier etwas erstaunt ist, dass man bei einem solchen Problem wahrscheinlich mal die User fragen sollte welche Geräte sie verwenden um das Problem einzugrenzen. Das scheint aber niemand zu interessieren, wie das Problem der fehlenden Landmarks im allgemeinen.

Ich will nicht kleinlich sein. Ich habe gerne die 8CHF für diese App ausgegeben und mich freiwillig als Betatester zur Verfügung gestellt um zu helfen die neue Version FS2022 zu perfektionieren und mir die Zeit genommen Fehler zu melden wenn ich etwas sehe. Weil ich es für einen genialen Simulator halte. Wenn man dann aber beim Support so "Abgewimmelt" wird und man im Forum hier nur noch die ganze Zeit von den neuen Teasern und neu zu kaufender Versionen liest FS2023 usw. aber die Verbesserung der aktuellen Version nur noch so nebenbei behandelt, dann bin ich etwas enttäuscht und frage mich für was ich dann Betatester sein soll.

Support